somewhere i have never traveled - 陈建骐

somewhere i have never travele 


Somewhere i have never traveled

那是我从未曾去过的地方


Gladly beyond any experience

愉悦的超越了所有的体会


Your eyes have their silence

你的眼睛是那样的静默


In your most frail gesture are things which enclose me

而在你最柔弱的姿态中 有什么俘获了我


Or which i cannot touch because they are too near

是什么 近到无法触摸


Your slightest look will easily unclose me

你最不经心的注视就能轻易地触动我


Though i have closed myself as fingers

虽然我已封闭了自己 像是十指紧扣的双手


You open always petal by petal myself

于是我在你的面前 一点点的舒展自己


As spring opens touching skillfully

(你的触碰熟稔而神秘)


Mysteriously her first rose

如同春天的第一朵玫瑰 一瓣一瓣地绽放绽放美丽


Or if your wish be to close me

而假如你想要封闭我


I and my life will shut very beautifully

我和我的生活就会在那一瞬间


Suddenly

美丽地停止


As when the heart of this flower imagines

如同那花儿的心


The snow carefully everywhere descending

想象冬日的雪小心翼翼地漫天飘落



©音乐&文字 | 陈建骐


评论
热度(2)